Vi holder deg oppdatert

Endringer i programmet og informasjon

Hva skjer i høst?
Vi har foreløpig bare lov til å ha 200 personer i salene våre og det skal i skrivende stund være ett sete mellom hver person/gruppe. Mange arrangementer har solgt mer enn 200, så noen arrangementer jobber vi med å få flyttet fra Lille sal til Store sal, noen arrangment kan dobles fra en til to konserter på samme dag, mens noen igjen vil bli avlyst. Hvilke vet vi ikke ennå. Vi venter spent på nye retningslinjer fra myndighetene og hvilke kompensasjonsordninger arrangør/artist og Olavshallen som utleier kan søke på slik at vi kan ha så mange arrangment som mulig!

Vi ber igjen om din tålmodighet, da dette er en krevende tid for bransjen vår.

Om du har kjøpt billett, skal det ikke være nødvendig for deg å ta kontakt med oss, vi tar kontakt med alle som har kjøpt billett og som vi har kontaktinfo på med informasjon om flytting eller avlysning.

Vi får mange henvendelser fra vårt publikum med spørsmål om avlysninger og flyttinger. Under finner du svar på de vanligste spørsmålene.

Hvorfor blir noen arrangement flyttet, noen avlyst mens andre kan gjennomføres og hvem bestemmer dette?
På enkelte arrangement er det solgt for mange billetter til å kunne gjennomføre med myndighetenes pålegg om kun 200 i salen (160 i Lille sal). Flyttinger og avlysninger med mange involverte kan påvirke store turneer og det planlegges ofte 1 - 2 år i forveien, så flytting blir rett og slett for krevende logistikkmessig. Noen arrangement har ikke solgt flere billetter enn at vi kan dele i to og gjennomføre, men dette kommer an på hvor stor produksjonen er og om det kan forvares økonomisk å reise på turné/gjennomføre med kun 200 billetter å selge. Arrangørene (Trondheim Stage, Stand up Norge, Stageway for å nevne noen) tar selv denne avgjørelsen, da Olavshallen kun leier ut sine lokaler.

Kan jeg kjøpe billetter til høstens forestillinger?
Ja, det kan du trygt gjøre. Blir det avlyst får du refundert pengene for billetten (NB! eks avgift som spesifisert i kjøpsbetingelsene)

Hvorfor kan jeg velge nummerert sete tett inntil noen jeg ikke kjenner i salkartet?

I påvente av informasjon om konserten blir avholdt eller ikke (og om kapasiteten øker), selger vi i samme salkart som da forestillingen ble lagt ut for salg før 12. mars. Vi sender ut nye, unummererte billetter til deg som har kjøpt billett om det blir gjennomført.

Er det trygt å gå på konsert?

Vi gjør alt vi kan for å redusere smitte. Vi har håndsprit ved hver inngang, god avstand mellom publikum i salen (ett sete mellom hver gruppe) og hyppig renhold av stolrygger, armlener og flater/håndtak. Du som publikum har dog også et ansvar: Hold deg hjemme hvis du føler deg syk, host i albukroken, vaske henda eller bruk håndsprit, bruk samme vei ut som inn i salen og hold avstand til andre.

Hvor finner jeg informasjon om eventuelle avlysninger og flyttinger?
Alle som har kjøpt billett vil få e-post og SMS om forestillinger som flyttes eller avlyses. Vi har dessverre ikke data på alle, og noen havner i spam (sjekk spamfilteret ditt).
Flytting av konserter blir også annonsert her på nettsiden og på Facebooksiden til det enkelte arrangementet.

Hva skjer med billetten min?
Kjøpte billetter kan brukes på ny dato der arrangementet er flyttet med mindre du får annen informasjon.
Samme tidspunkt gjelder med mindre annet er opplyst på nettsiden vår. Billettinntektene går til artisten, ikke til Olavshallen, så vi håper du ønsker å støtte artisten om ny dato ikke passer og ikke refundere. Du kan også glede en venn med billettene!

Hva skjer ved avlysning av arrangement?
Vi tar kontakt med deg, det skal ikke være nødvendig å ta kontakt med oss. Ved avlysning vil du automatisk få refundert dine billetter (eks avgift) med mindre du har kjøpt over disk, da sender du en e-post til billett@olavshallen.no. Vår billettleverandør har mange billetter å refundere på nasjonalt nivå, så det kan ta opptil tre uker å få de på konto. Eventim er avsender om du søker i nettbanken. Er det mer enn ett år siden du kjøpte billetten vil kortnummeret og informasjon slettes pga personvern. Da trenger vi også kontonummer, navn og ordrenummer før vi kan refundere.

Jeg har gavekort som går ut på dato. Får jeg forlenget utløpsdato?
Ja! Send oss en e-post på billett@olavshallen.no med gavekortnummer som starter med 90-99... og vi forlenger det i ett år.

STATUS PÅ HØSTENS FORESTILLINGER LIGGER PÅ FORSIDEN (OLAVSHALLEN.NO) OG VISER STATUS FLYTTET, AVLYST ELLER KJØP BILLETT